wtorek, 9 grudnia 2014

Rzadziej spotykane maści... - czyli między innymi maść konia, uważanego za najpiękniejszego na świecie...

Hej!
Dość długi tytuł posta, prawda? Ale to chyba nie przeszkadza? ;)

Dzisiaj ja, Zosia i Maja zastanawiałyśmy się nad tematem postów... W końcu wywnioskowaliśmy, że Zosia napisze o upadkach, [akurat tak się złożyło, że dzisiaj na blogu Marty i Basi (Ride on Horse) też jest taki temat posta :) ], Maja o Heartlandzie (już ten post się pojawił), a ja o najrzadszych maściach. Mam książkę, autorstwa Katarzyny Piechowskiej, w której są takie informacje. Dziś chciałabym się z wami nimi trochę podzielić, a do tego w miarę możliwości, przedstawić jeszcze zdjęcia tych kolorów.

Maści podstawowe:
Maść kasztanowata-
Czarna skóra, włosie czerwone, o palecie barw od czerwonopomarańczowej do ciemnobrązowej, łącznie z całą długością nóg, poza ewentualnymi białymi odmianami.





Odmastki, czyli rodzaje maści kasztanowatej, to:
-kasztanowata, (zdjęcie u góry)












-jasnokasztanowata,
 











-złotokasztanowata,











-brudnokasztanowata.

Maść kara-
Sierść czarna, grzywa i ogon także. Przyjęło się dzielić maść karą na dwie odmastki:
-wronia:








-krucza:











Widzicie różnicę? Ja tak, ale bardziej mi się podoba krucza. ;)

Maść gniada-
To jedna z najczęściej spotykanych maści, występująca w wielu odmianach. Konie gniade mają sierść w różnych odcieniach brązu, czarny ogon i grzywę, czarne czubki uszu, i - z wyjątkiem maści jasnognaidej - czarne nogi od kopyt po stawy skokowe i nadgarstkowe. Odmastki maści gniadej:
-jasnogniada,









-złotogniada,









-ciemnogniada,









-skarogniada.











Maści rozjaśnione
Maść izabelowata









Maść jelenia









Maść cremello












Maść perlino









Maść kremowa przydymiona










Maść bułana









Maść klasyczna szampańska








Maść złocistoszampańska










Maść bursztynowo-szampańska








A tu maść konia w tytule posta:
Wydaje się taki jakby sztuczny przez tą maść, prawda? ;p


To na tyle maści. Jest ich jeszcze więcej, ale nie dałam rady umieścić wszystkich. :/ Jeszcze są dereszowate i inne odmastki, ale w tym poście niestety nie o nich. Mam nadzieje, że się podoba pościk, i przyda Wam się do czegoś. ;)
Pa! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz