wtorek, 11 listopada 2014

Przepisik na super przysmak dla koni :D

Hej
Dzisiaj chciałabym wam przekazać przepis na domowej roboty ciasteczka dla koni :) Znalazłam to na tej stronie: http://czubajka.pl/2014/01/twoj-kon-kupowalby-marchew-jaki-smakolyk-dla-konia/

CIASTECZKA DLA KONIA WŁASNEJ ROBOTY
  • szklanka mąki pszennej
  • 2 szkl płatków owsianych
  • pół szkl wody
  • 3 łyżki miodu
  • płaska łyżeczka soli
  • 1 łyżka oleju (najlepiej słonecznikowy, ale niekoniecznie)
  • 1 szklanka drobno startej marchwi (można brać też wiórki ze sokowirówki)
Wszystko zmieszaj razem, na końcu dodając wodę z miodem (miód rozpuścić w wodzie). Teraz zagnieść, uformować ciasteczka i powycinać wzorki (ja cięłam na kwadraciki, ale można użyć foremek do pierników i zaprosić konie do degustacji serduszek, gwiazdek i choineczek). Piec w piekarniku na blaszce 180 stopni przez jakieś 20-25 minut aż się zarumienią. Ciasteczka nie rosną, bo nie ma w nich proszku do pieczenia czy sody. Mają po prostu być chrupiące. Nie lećcie do koni z gorącą blachą – takie świeże ciacha mogą im zaszkodzić. Najlepiej dawać je następnego dnia po upieczeniu lub nawet później, gdy ciastka wyschną na kamień. Opcjonalnie, choć ja się nigdy nie pokusiłam, można dorzucić do ciasta bonusy – np. jakieś suszone pokruszone zioła czy ziarna słonecznika, dyni. Polecam ciasteczka własnej roboty – naharujecie się jak głupki, wybrudzicie całą kuchnię, a koń niepewnie rozgryzie takie ciacho zastanawiając się dlaczego nie dostał marchwi. Rewelacja :)

Super przepis ja osobiście planuje zrobić jutro czy w czwartek ,bo już w piątek mam jazdę. :D Chciałabym jeszcze przeprosić za to ,że wczoraj nic nie wstawiłam, ale była u mnie koleżanka i jakoś tak wyszło. :/

Nie do tematu: Lubie oglądać konie na allegro czy olx xD

Już niedługo dojdzie nowa redaktorka, moja przyjaciółka, ale nie wiem kiedy, bo nie umiem dodawać osób xD 
         
                                                                            PA :*

2 komentarze: